Menestyvä verkkokauppa

Autamme sinua luomaan laadukkaan verkkokaupan, jonka tekniikka, käyttökokemus ja markkinointi ovat huippuluokkaa.

Keski-ikäinen mies katsoo suoraan lukijaan ja hymyilee.

Huomioitavia asioita verkkokauppiaalle

Verkkokaupat eivät juuri eroa tavallisista myymälöistä asiakaskokemuksen suhteen: käynti virtaviivaisessa design-liikkeessä tai persoonallisessa pikkuputiikissa on aivan erilainen kokemus kuin halpahallissa tehty ostoskierros. Sama koskee sekä B2C- että B2B-verkkokauppaa.

Verkkokaupan käyttökokemus vaikuttaa suoraan ostosten määrään. Asiakkaan ostopolku katkeaa, mikä tarvittavaa tietoa ei löydy, jos verkkokaupan käyttö on vaikeaa, tai jos jokin ongelma vie asiakkaan luottamuksen. Asiakkaiden tulee myös tuntea olevansa luotettavassa ja turvallisessa ympäristössä uskaltaakseen ostaa.

Kilpailijoita parempi asiakaspalvelu saa aikaan tyytyväisiä asiakkaita, jotka ostavat uudestaan ja suosittelevat kauppaa muillekin.

Useimmat asiakkaat eivät tarvitse henkilökohtaista palvelua, mutta jokaisen asiakkaan tulee tuntea saavansa palvelua tarvittaessa. Se onnistuu muun muassa avustavien tekstien, ymmärrettävien ohjeiden ja helpon yhteydenottamisen avulla.

Silloin kun henkilökohtaista palvelua tarvitaan, sen merkitys korostuu. Yhteydenottoihin kannattaa vastata nopeasti ja palautetta kannattaa pyytää ja kerätä. Voit myös palvella asiakkaita livenä asiakaspalvelu-chatin avulla.

Hyvä asiakaskokemus saa asiakkaan palaamaan ostoksille monta kertaa myöhemminkin, mikä moninkertaistaa esimerkiksi mainontabudjetille saatavat hyödyt.

Käyttökokemus verkkokaupan menestystekijänä

Käyttökokemuksen kannalta on tärkeää, mitä verkkokauppasi tekstit ja ulkoasu viestivät tuotteidesi luonteesta ja laadusta. Markkinoinnin suunnittelu auttaa viestimään oikeat asiat oikeaan aikaan.

Graafisen suunnittelun osaamisemme avulla suunnittelemme yrityksellesi tyylikkään miellyttävän ja kiinnostavan verkkokaupan, jossa asiakkaasi viihtyvät, ja josta myös ostavat enemmän.

Käytettävyysosaamisemme takaa sen, että verkkokaupan ostoprosessi on alusta loppuun yhtä sujuva. Suunnittelemme kaupan siten, että asiakkaan on helppo selailla valikoimaa ja löytää etsimänsä tuotteet tai palvelut, ja että ostopäätöksen kannalta olennainen tieto löytyy helposti. Varmistamme, että kauppasi vakuuttaa asiakkaan luotettavuudellaan.

Lue lisää suunnittelupalveluistamme

Vahva brändi erottuu ja pysyy asiakkaiden mielissä

Brändi on paljon muutakin kuin vain nimi ja logo. Siihen kuuluu koko käsitys, mikä asiakkaillasi ja muilla ihmisillä on toiminnastasi.

Vahva brändi on erittäin tärkeä kilpailutekijä mille tahansa liiketoiminnalle. Se viestii toivomiasi asioita, on tunnistettava ja palaa ensimmäisenä mieleen, kun potentiaalisille asiakkaille muodostuu tarvetta tarjonnallesi. Lisäksi se vaikuttaa hintaan, jonka voit asiakkailtasi pyytää, lisäten näin toimintasi arvoa.

Huomioimme brändistrategiasi kaikessa suunnittelussamme ja huolehdimme siitä, että lopputulokset nostavat brändisi arvoa yleisösi mielissä ja ovat linjassa muun markkinointisi kanssa.

Lisäpalveluna voimme myös suunnitella visuaalisen ilmeen ja markkinointimateriaalit toimintaasi varten.

Lue lisää visuaalisesta ilmeestä

Lue lisää markkinointimateriaaleista

Saavutettava verkkokauppa on nykyaikaa

On äärimmäisen tärkeää, että internetin tietomassat ja erilaiset digitaaliset palvelut ovat kaikkien saatavilla. Saavutettavuuden huomioimien verkkosivustojen ja verkkokauppojen rakentamisessa on näin ollen arvovalinta, jonka tekemällä edistät ihmisoikeuksia sekä kaikkien osallisuutta ja yhdenvertaisuutta yhteiskunnassa. Se on siis vastuullista ja yksinkertaisesti oikein.

Saavutettavuus saattaa olla kannattavaa myös muiden tavoitteidesi näkökulmasta. WHO:n raportin mukaan noin 15 % maailman väestöstä elää jonkinlaisen vamman kanssa, minkä lisäksi monet muutkin tarvitsisivat saavutettavuutta tai ainakin hyötyvät siitä, esimerkiksi iän, sairauden tai vastaavan syyn takia. Huomioimalla tämän ryhmän, arviolta noin 20 % väestöstä, voit kasvattaa kohdeyleisöäsi merkittävästi.

Digipalvelulaki laajenee 28.6.2025 alkaen koskemaan uusia palveluita, kuten kuluttajille suunnattuja verkkokauppoja. Verkkokaupalla tarkoitetaan verkkosivustolla tai mobiilisovelluksessa olevaa sähköistä kauppaa, jossa kuluttaja voi tehdä etänä sopimuksia palvelujen tai tuotteiden hankkimiseksi, mukaan luettuna tyypilliset verkkokaupat. Lain piiristä on kuitenkin rajattu pois EU:n mikroyrityksen määritelmän täyttävien organisaatioiden omistamat verkkokaupat. Tarvittaessa tarkastellaan myös sivustosta vastaavan organisaation omistussuhteita.

Käytännössä edellä mainituilta palveluilta vaaditaan WCAG 2.1-saavutettavuusstandardin AA-tason noudattamista sekä saavutettavuusselosteen julkaisua. Lisäksi tulevaisuudessa mahdolliset puutteet saavutettavuusvaatimusten noudattamisesta tulee itse ilmoittaa valvontaviranomaiselle.

Hyvä saavutettavuus vaatii tapauskohtaista suunnittelu- ja toteutustyötä sivuston rakennusvaiheessa, sekä lopputuloksen huolellisen saavutettavuustestauksen arviointityökaluilla sekä ruudunlukuohjelmilla ja näppäimistöllä. Mikäli tilaat meiltä saavutettavan verkkosivuston, nämä työt sisältyvät sen rakennusprojektiin.

Lue lisää saavutettavista sivustoista ja verkkokaupoista

Verkkokaupan toteuttaminen kestävästi

Kaikessa toteutustyössä tavoitteenamme on tuottaa hyvää jälkeä kohtuullisessa ajassa. Tehokkuuden takaavat pitkä kokemus, toistettavat prosessit ja valmiit pohjakoodit.

Toteutustyömme perustuu valmiiden, räätälöitävien ohjelmistojen ja komponenttien hyödyntämiseen aina kun mahdollista, mikä säästää huomattavasti aikaa verrattuna uuden koodin tuottamiseen. Käytämme myös paljon itse laatimiamme ohjeita ja tarkistuslistoja, mikä nopeuttaa työskentelyä ja vähentää virheitä.

Yli puolet kaikista internetin sivulatauksista tehdään nykyisin mobiililaitteilla, joten mobiiliresponsiivisuus kuuluu jokaisen verkkosivuston välttämättömiin ominaisuuksiin. Rakennamme kaikki sivustot responsiivisiksi ja testaamme lopputuloksen huolellisesti sekä tietokoneella että erilaisilla mobiililaitteilla. Näin tavoitat kohderyhmäsi juuri silloin kun tarve ilmenee, missä tahansa he ovatkin.

Fyysisten tuotteiden lisäksi verkkokaupparatkaisumme soveltuvat yhtä hyvin esimerkiksi fyysisten tai digitaalisten palveluiden, digitaalisten materiaalien luku- tai katseluoikeuksien tai vaikkapa verkkosovelluksen käyttöoikeuksien myymiseen. Voit myydä myös kausitilauksia, jotka laskutetaan tietyin väliajoin asiakkaan luottokortilta toistuvana maksuna.

Meillä on kokemusta kansainvälisten brändien verkkokaupoista, samoin kuin monille eri kielille käännetyistä ja eri alueille lokalisoiduista verkkokaupoista. Myös teknologiamme soveltuu erinomaisesti monikielisten ja lokalisoitujen verkkosivustojen toteuttamiseen.

Lue lisää ohjelmistokehityspalveluistamme

Huolehdimme verkkokaupastasi myös julkaisun jälkeen

Palvelumme eivät lopu siihen kun sivusto julkaistaan, vaan tarjoamme sivustollesi turvallisen kodin ja tarvittavat palvelut myös jatkossa.

Shopify-verkkokauppa-alusta tarjotaan valmiina SaaS-palveluna, jota ylläpidetään ja hostataan yhtiön Shopify Inc. toimesta. Näin ollen erillistä ylläpito- ja hosting-palvelua ei tarvita.

Varsinaisen ylläpidon sijaan tarjoamme Shopify-verkkokaupan asiakaskohtaiseen toteutukseen liittyvää tukea, ongelmanratkontaa ja pienkehityspalveluita.

WordPress- ja Drupal-sivustot vaatii julkaisun jälkeen jatkuvaa ylläpitotyötä pysyäkseen toimintakunnossa ja turvassa tietomurroilta. Tarjontaamme sisältyy luotettava ylläpitopalvelu, joka pitää sivustosi ehjänä ja suojassa tietomurroilta.

Ammattitaitoinen tekninen tukemme auttaa mahdollisissa ongelmatilanteissa ja neuvoo teknisissä asioissa ja järjestelmien käytössä tarvittaessa. Toteutamme myös pienet muutostyöt ja vastaavat joustavasti tuntilaskutettavana pienkehityksenä.

Lue ylläpidosta, hostingista ja tuesta

Enemmän näkyvyyttä verkkokaupallesi

Kävijäseurannan ja web-analytiikan tarjoama tieto parantaa ymmärrystä kohdeyleistöstä ja viestinnän vaikutuksista, sekä mahdollistaa sivuston ja muun viestinnän kehittämisen faktojen pohjalta. Kaikkiin sivustoprojekteihimme sisältyy kävijäseuranta. Mikäli sivustollasi on jo käytössä kävijäseuranta, otamme sen tulokset huomioon suunnittelussa.

Hienoinkin verkkosivusto on turha, ellei kohderyhmäsi löydä sitä. Selvitämme avainsanasi ja huomioimme hakukoneoptimoinnin sivustoprojektin kaikissa vaiheissa, jotta kohderyhmäsi varmasti löytää sivustolle hakukoneiden kautta.

Konversio-optimoinnin avulla mahdollisimman suuri osa kävijöistä saadaan tekemään halutut asiat sivustolla. Suunnittelemme sivuston psykologisesta näkökulmasta mahdollisimman houkuttelevaksi sekä tavoiteltuun toimintaan ohjaavaksi.

Sivuston julkaisun jälkeen voit hankkia lisää kävijöitä ja tuoda asiaasi esille maksetun verkkomainonnan avulla.

Lue lisää analytiikasta, optimoinnista ja mainonnasta

Paras verkkokauppa-alusta

Tarjoamme verkkokauppasi alustaksi markkinoiden suosituimman SaaS-verkkokauppa-alustan ja suosituimmat avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmät.

Shopify on paras valinta tyypillisen verkkokaupan alustaksi. Se on erittäin laadukas, monipuolinen ja monikanavainen alusta, jossa on matalat aloituskustannukset ja sitä kautta pienemmät riskit. Avoimen lähdekoodin alustoihin verrattuna Shopifyn heikkoutena ovat rajoitetummat muokkausmahdollisuudet sekä sitoutuminen yhteen palveluntarjoajaan. Normaalin verkkokaupan kohdalla Shopifyn vahvuudet voittavat kuitenkin heikkoudet ylivoimaisesti.

Mikäli tarkoituksena on lisätä yksinkertaiset verkkokauppatoiminnot muitakin tarkoituksia palvelevalle sivustolle, esimerkiksi palveluiden maksamista, lahjoitusten vastaanottamista, lukuoikeuksien tilaamista tai muuta vastaavaa varten, niin verkkokauppatoiminnot saattaa olla järkevämpää toteuttaa avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmän lisäosien avulla.

WordPress-sivuston kohdalla verkkokauppaominaisuudet toteutetaan yleensä WooCommerce-lisäosan avulla ja Drupal-sivuston kohdalla Drupal Commerce -moduulin avulla, tai yksinkertaisimmillaan integroimalla pelkkä maksunvälityspalvelu sivustoon.

Mikäli sinulla on jo WordPress- tai Drupal-sivusto, voimme lisätä verkkokauppatoiminnot osaksi nykyistä sivustoa.

Lue lisää aiheesta Shopify

Lue lisää aiheesta WordPress

Lue lisää aiheesta Drupal

Verkkokaupan hinta

Shopify on SaaS-palvelu, joka tarjoaa yksinkertaisen verkkokaupan ominaisuudet sisältyen kuukausimaksuun ja provisioihin. Lisäksi maksuvälityspalveluilla, toimituspalveluilla ja tietyillä lisäosilla ja muilla palveluilla voi olla omat kuukausihintansa ja provisionsa.

Shopify-verkkokaupan rakentamisen hinta riippuu täysin siitä mihin kaikkeen meidän apuamme tarvitaan. Hinnoittelemme verkkokauppaprojektit määrittelyn pohjalta työmääräarviomme mukaan. Työmäärään vaikuttavat eniten verkkokaupan ominaisuudet sekä muut tehtävät, kuten esimerkiksi tuotetietojen siirtämiseen liittyvät työt.

Tarjoamme kokonaiset verkkokauppaprojektit WordPressillä tai Drupalilla alkaen hintaan 13 068 €.

Tarjoamme myös konsultointia, teknistä tukea, ongelmanratkontaa ja pienkehityspalveluita hintaan 99 €/h.

Kysy lisää myynniltämme!

Hintoihin lisätään ALV 24 %.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä

Soveltuvat teknologiat

WordPress Drupal Shopify

Suositteluja aiheesta