Ajantasainen verkkokatalogi

Rakennamme brändisi mukaisen verkkokatalogin, joka herättää asiakkaidesi mielenkiinnon.

Nuorehko mies ja nainen nojautuvat toisiaan kohti, naisen käyttäessä kannettavaa tietokonetta.

Verkkoon viedyn tuotekatalogin hyödyt

Verkkokatalogi on perinteiseen painettuun tai PDF-muotoiseen tuotekatalogiin verrattuna varsin käytännöllinen ratkaisu, sillä asiakkaat löytävät tiedot suoraan hakukoneista heti kun keksivät niitä tarvita.

Verkkokatalogin päivittäminen on helppoa ja edullista verrattuna paperisen tuoteluettelon painattamiseen ja jakeluun. Verkkokatalogia voidaan myös käyttää painetun katalogin pohjana.

Siinä missä painettu katalogi vanhenee nopeasti, voidaan verkkokatalogi pitää jatkuvasti ajan tasalla päivittämällä sitä jatkuvasti tuotevalikoiman muutosten mukaan. Verkkokatalogi on myös armollinen virheiden kannalta: paperiseen katalogiin eksynyt painovirhepaholainen on ja pysyy, mutta verkkokatalogista se voidaan korjata helposti.

Rakennamme yrityksellesi verkkokatalogin, joka ilmentää brändiäsi ja saa asiakkaan kiinnostumaan tuotteista. Varmistamme myös, että tuotteidesi selaaminen, etsiminen, arviointi, vertailu ja muu aiheeseen liittyvä toiminta on mahdollisimman helppoa.

Kustannussäästöjä keskitetyllä tuotetiedon hallinnalla

Monien yritysten ongelmana on, että markkinoinnin tuotetieto on hajallaan monissa eri järjestelmissä, tai ettei niitä ole missään järjestelmässä.

Tietojen pirstaloituminen johtaa siihen, että osa tiedoista on vanhentuneita tai virheellisiä. Aikaa tuhraantuu ajantasaisen tiedon etsimiseen, eri tietolähteiden välillä sukkulointiin ja tietojen muokkaamiseen. Ongelmat ja ajanhukka kasvavat helposti moninkertaisiksi, kun tuotteiden kokonaismäärä nousee satoihin tai tuhansiin, tai kuviossa on mukana jakelijoita, jälleenmyyjiä ja asiakkaita.

Markkinoinnin tuotetietoon liittyvää työtä voi helpottaa kokoamalla kattavan, ajantasaisen ja lokalisoidun tuotetiedon yhteen verkossa toimivaan järjestelmään, ja hallita niitä jatkossa sen kautta. Kun ajantasaiset tuotetiedot on koottu yhteen hyvään järjestelmään, ne voidaan myös aina tarvittaessa viedä sieltä sopivassa muodossa muihin järjestelmiin, kuten muille sivustoille, verkkokauppoihin tai painettavien katalogien taitto-ohjelmiin.

Eri vaihtoehtojen kannattavuus riippuu täysin tapauksesta. Oleellisinta on, että tietojen master-versio löytyy aina yhdestä tietystä paikasta, josta tiedot viedään eri julkaisukanaviin, mieluten automatisoidusti. Sivuston on mahdollista toimia tuotetietojen master-versiona, tai sitten tiedot voidaan tuoda sivustolle esimerkiksi toiminnanohjausjärjestelmästä (ERP) tai tuotetietojen hallintajärjestelmästä (PIM).

Käyttämämme teknologiat taipuvat hyvin tarvittaviin integraatioihin, ja ohjelmistokehitysosaamisemme auttaa parhaan ratkaisun löytämisessä ja toteuttamisessa.

Lue lisää ohjelmistokehityspalveluistamme

Lue lisää teknologiastamme

Vahva brändi erottuu ja pysyy asiakkaiden mielessä

Brändi on paljon muutakin kuin vain nimi ja logo. Siihen kuuluu koko käsitys, mikä asiakkaillasi ja muilla ihmisillä on toiminnastasi.

Vahva brändi on erittäin tärkeä kilpailutekijä mille tahansa liiketoiminnalle. Se viestii toivomiasi asioita, on tunnistettava ja palaa ensimmäisenä mieleen, kun potentiaalisille asiakkaille muodostuu tarvetta tarjonnallesi. Lisäksi se vaikuttaa hintaan, jonka voit asiakkailtasi pyytää, lisäten näin toimintasi arvoa.

Huomioimme brändistrategiasi kaikessa suunnittelussamme ja huolehdimme siitä, että lopputulokset nostavat brändisi arvoa yleisösi mielissä ja ovat linjassa muun markkinointisi kanssa.

Lisäpalveluna voimme myös suunnitella visuaalisen ilmeen ja markkinointimateriaalit brändiäsi varten.

Lue lisää visuaalisesta ilmeestä

Lue lisää markkinointimateriaaleista

Suunnittelu ja optimointi verkkokatalogin menestystekijöinä

Vaikka tuotteet olisivat huippulaatua, ei asiakkaan mielenkiinto herää, jos niitä esitellään huonosti toimivalla tai tunkkaisella sivustolla. Markkinointiosaamisemme avulla huolehdimme, että puitteet ovat houkuttelevat siinä missä tuotteetkin.

Käyttöliittymäsuunnittelu varmistaa, että sisältösi tarjotaan käyttäjille helposti löydettävänä, ymmärrettävänä ja sisäistettävänä, sekä tyylikkäissä puitteissa.

Suosittelemme huomioimaan erityisesti seuraavat asiat verkkokatalogin suunnittelussa:

  • Rakenteen selkeys
  • Tuotteiden hakutoiminnot
  • Tuotteiden suosittelu
  • Sisällön hakukoneoptimointi
  • Houkuttelevuus ja viihdyttävyys

Tuoteiedot voidaan usein järjestää monella eri tavalla. Pätevän suunnittelijan avulla sivuston rakenteesta saadaan mahdollisimman selkeä, jolloin käyttäjät löytävät hakemansa tiedot helposti.

Tarvittaessa hakuominaisuudet voidaan myös räätälöidä tarkoitukseen sopiviksi, ja sisällöt ristiinlinkittää siten, että käyttäjät löytävät helposti lisää tietoa muistakin tuotteista, jotka heitä mahdollisesti kiinnostavat.

Hakukoneoptimointi varmistaa, että kohdeyleisösi löytää tarjoamasi tiedot niitä etsiessään.

Suosittelemme huomioimaan verkkokatalogin hakukoneoptimoinnissa erityisesti seuraavat asiat:

  • Tekninen hakukoneoptimointi (sivut näyttäytyvät hakukoneille parhaalla mahdollisella tavalla)
  • Sisällön hakukoneoptimointi (kukin laskeutumissivu sisältää avainsanoja, joita ihmiset hakevat)
  • Ulkoisten linkkien hankkiminen (nostaa koko sivuston laatua hakukoneiden näkökulmasta)
  • Ristiinlinkitys aiheeseen liittyvien sivujen välillä (parantaa sivujen sijoituksia hakukoneissa)
  • Linkit sivuston sisällöstä lähteisiin ja lisätietoihin (parantaa sivuston laatua myös hakukoneiden näkökulmasta)

Lue lisää suunnittelupalveluistamme

Lue lisää optimointipalveluistamme

Saavutettava verkkokatalogi

On äärimmäisen tärkeää, että internetin tietomassat ja erilaiset digitaaliset palvelut ovat kaikkien saatavilla. Saavutettavuuden huomioimien verkkosivustojen rakentamisessa on näin ollen arvovalinta, jonka tekemällä edistät ihmisoikeuksia sekä kaikkien osallisuutta ja yhdenvertaisuutta yhteiskunnassa. Se on siis vastuullista ja yksinkertaisesti oikein.

Saavutettavuus saattaa olla kannattavaa myös muiden tavoitteidesi näkökulmasta. WHO:n raportin mukaan noin 15 % maailman väestöstä elää jonkinlaisen vamman kanssa, minkä lisäksi monet muutkin tarvitsisivat saavutettavuutta tai ainakin hyötyvät siitä, esimerkiksi iän, sairauden tai vastaavan syyn takia. Huomioimalla tämän ryhmän, arviolta noin 20 % väestöstä, voit kasvattaa kohdeyleisöäsi merkittävästi.

Hyvä saavutettavuus vaatii tapauskohtaista suunnittelu- ja toteutustyötä sivuston rakennusvaiheessa, sekä lopputuloksen huolellisen saavutettavuustestauksen arviointityökaluilla sekä ruudunlukuohjelmilla ja näppäimistöllä. Mikäli tilaat meiltä saavutettavan verkkosivuston, nämä työt sisältyvät sen rakennusprojektiin.

Lue lisää saavutettavista sivustoista

Verkkokatalogin toteuttaminen kestävästi

Kaikessa toteutustyössä tavoitteenamme on tuottaa hyvää jälkeä kohtuullisessa ajassa. Tehokkuuden takaavat pitkä kokemus, toistettavat prosessit ja valmiit pohjakoodit.

Käytämme uusien sivustojen pohjana omaa ”prototyyppisivustoa”, jossa monilla sivustoilla toistuvat sekä käyttöä helpottavat asiat on tehty valmiiksi. Muutenkin toteutustyömme perustuu valmiiden, räätälöitävien komponenttien hyödyntämiseen aina kun mahdollista, mikä säästää huomattavasti aikaa verrattuna uuden koodin tuottamiseen. Käytämme myös paljon itse laatimiamme ohjeita ja tarkistuslistoja, mikä nopeuttaa työskentelyä ja vähentää virheitä.

Yli puolet kaikista internetin sivulatauksista tehdään nykyisin mobiililaitteilla, joten mobiiliresponsiivisuus kuuluu jokaisen verkkosivuston välttämättömiin ominaisuuksiin. Rakennamme kaikki sivustot responsiivisiksi ja testaamme lopputuloksen huolellisesti sekä tietokoneella että erilaisilla mobiililaitteilla. Näin tavoitat kohderyhmäsi juuri silloin kun tarve ilmenee, missä tahansa he ovatkin.

Meillä on kokemusta kansainvälisten brändien sivustoista, samoin kuin monille eri kielille käännetyistä ja eri alueille lokalisoiduista sivustoista. Myös teknologiamme soveltuvat erinomaisesti monikielisten ja lokalisoitujen verkkosivustojen toteuttamiseen.

Lue lisää toteutuspalveluistamme

Huolehdimme sivustostasi myös julkaisun jälkeen

Palvelumme eivät lopu siihen kun sivusto julkaistaan, vaan tarjoamme sivustollesi turvallisen kodin ja tarvittavat palvelut myös jatkossa.

Jokainen julkaisujärjestelmän avulla rakennettu sivusto vaatii julkaisun jälkeen jatkuvaa ylläpitotyötä pysyäkseen toimintakunnossa ja turvassa tietomurroilta. Tarjontaamme sisältyy luotettava ylläpitopalvelu, joka pitää sivustosi ehjänä ja suojassa tietomurroilta.

Jokainen verkkosivusto tarvitsee myös verkkopalvelimen, jonne se sijoitetaan. Tarjontaamme kuuluu erittäin helppo, turvallinen ja tehokas täyden palvelun hosting-ratkaisu, jonka myös mitoitamme puolestasi. Asiakkaidemme ei tarvitse ymmärtää sivustoja pyörittävää tekniikkaa eikä osata tehdä siihen liittyviä hankintoja ja käyttöönottoja itse.

Ammattitaitoinen tekninen tukemme auttaa mahdollisissa ongelmatilanteissa ja neuvoo teknisissä asioissa ja järjestelmien käytössä tarvittaessa. Toteutamme myös pienet muutostyöt ja vastaavat joustavasti tuntilaskutettavana pienkehityksenä.

Lue ylläpidosta, hostingista ja tuesta

Enemmän verkkonäkyvyyttä tuotteillesi

Kävijäseurannan ja web-analytiikan tarjoama tieto parantaa ymmärrystä kohdeyleistöstä ja viestinnän vaikutuksista, sekä mahdollistaa sivuston ja muun viestinnän kehittämisen faktojen pohjalta. Kaikkiin sivustoprojekteihimme sisältyy kävijäseuranta. Mikäli sivustollasi on jo käytössä kävijäseuranta, otamme sen tulokset huomioon suunnittelussa.

Hienoinkin verkkosivusto on turha, ellei kohderyhmäsi löydä sitä. Selvitämme avainsanasi ja huomioimme hakukoneoptimoinnin sivustoprojektin kaikissa vaiheissa, jotta kohderyhmäsi varmasti löytää sivustolle hakukoneiden kautta.

Konversio-optimoinnin avulla mahdollisimman suuri osa kävijöistä saadaan tekemään halutut asiat sivustolla. Suunnittelemme sivuston psykologisesta näkökulmasta mahdollisimman houkuttelevaksi sekä tavoiteltuun toimintaan ohjaavaksi.

Sivuston julkaisun jälkeen voit hankkia lisää kävijöitä ja tuoda asiaasi esille maksetun verkkomainonnan avulla.

Lue lisää analytiikasta, optimoinnista ja mainonnasta

Paras julkaisujärjestelmä verkkokatalogille

Tarjoamme sivustosi alustaksi suosituimmat avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmät.

WordPress on markkinoiden suosituin julkaisujärjestelmä, jonka etuja ovat mm. avoin lähdekoodi, helppous ja valtava määrä valmiita lisäosia.

Drupal on yksi suosituimmista avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmistä, jonka hyötyjä mm. joustavuus ja sopivuus hyvinkin vaativien verkkopalveluiden alustaksi.

Shopify on maailman suosituin SaaS-verkkokauppa-alusta. Se on erittäin laadukas, helppokäyttöinen ja kustannustehokas alustavaihtoehto.

Pienemmille sivustoille suosituksemme on WordPress, laajemmille sivustoille ja erikoisempiin tarpeisiin Drupal.

Mikäli toiminta on pääasiassa verkkokauppaa, saattaa paras vaihtoehto olla Shopify, eikä erillistä verkkokatalogia välttämättä tarvita.

Lue lisää aiheesta WordPress

Lue lisää aiheesta Drupal

Lue lisää aiheesta Shopify

Verkkokatalogin hinta

Hinnoittelemme sivustoprojektit työmääräarviomme mukaan. Työmäärään vaikuttavat sivuston ominaisuudet ja muut vaadittavat tehtävät.

Tarjoamme kokonaiset verkkokatalogiprojektit WordPressillä ja Drupalilla alkaen 7 722 €. Shopify-verkkokaupan rakentamisen hinta riippuu täysin siitä mihin kaikkeen meidän apuamme tarvitaan.

Tarjoamme kaikki palvelumme samaan hintaan 99 €/h.

Kysy lisää myynniltämme!

Hintoihin lisätään ALV 24 %.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä

Soveltuvat teknologiat

WordPress Drupal Shopify

Suositteluja aiheesta