Saavuta tavoitteesi verkkokampanjan avulla

Tavoitteista ideoiden kautta tuloksiin

Aloitamme verkkokampanjan suunnittelun paneutumalla tavoitteisiisi. Onko tarkoituksena esimerkiksi lisätä tuotteen myyntiä, uudistaa brändiä vai suunnata yleisön huomio tiettyyn puheenaiheeseen? Millainen on kampanjan kohdeyleisö? Millaisia mitattavia tavoitteita kampanjalla haetaan?

Selvitämme edellä mainitut asiat heti projektin alussa. Kun tavoitteet ja kohdeyleisö ovat kaikilla kirkkaasti tiedossa, saadaan kampanjaan panostetuista euroista irti suurin mahdollinen hyöty.

Monikanavaisuus on nykyaikaa

Nykyisin käytännössä kaikilla mainoskampanjoilla on oma ulottuvuutensa verkossa, ja suuri osa toimii kokonaan tai ainakin pääosin verkossa.

Otamme kampanjan suunnittelussa huomioon kaikki kanavat, joita viestisi levittämiseen kannattaa käyttää, ja rakennamme kampanjaliikenteelle mutkattoman polun alusta loppuun. Mahdollisia kanavia ovat muun muassa verkkosivustot, sosiaalinen media, some-mainonta, hakumainonta, display-mainonta ja sähköposti.

Usein kampanjalle on tarpeen rakentaa verkkosivustosto omaan osoitteeseensa, tai vähintään landing-sivu osaksi jotakin olemassa olevaa sivustoa. Rakennamme tarvittaessa kampanjallesi sivuston, joka edistää kampanjan tavoitteita ja aktivoi kohderyhmää toivotulla tavalla.

Luova idea erottuu ja vaikuttaa

Verkko on täynnä informaatiota, joten ensimmäinen haaste on erottua massasta. Siihen tarvitaan luova idea, joka kiinnostaa, huvittaa tai koskettaa kohderyhmääsi, ja aktivoi sen toimimaan toivotulla tavalla.

Autamme sinua löytämään luovan idean, joka täyttää nämä vaatimukset. Mietimme myös etukäteen miten idea vaikuttaa brändisi imagoon, kauanko samaa ideaa voidaan käyttää ja mitä sen jälkeen tapahtuu. Toimimme jalat maassa, joten hyvän idean ei tarvitse maksaa maltaita.

Nopeus ja kustannustehokkuus ovat valttia

Verkkokampanjat tulee usein saada valmiiksi nopealla aikataululla, ja muutoksia saattaa tulla viime metreilläkin. Tämän takia tehtävästä vastaavan toimijan luotettavuus, ripeys ja joustavuus ovat ensiarvoisen tärkeitä, samoin tehokas kommunikaatio molempiin suuntiin.

Pidämme prosessin kevyenä ja joustavana, kuitenkaan laadusta tinkimättä. Ammattitaitoiset tekijämme kysyvät tarvittavat kysymykset ja tekevät kerralla valmista, mikä säästää aikaasi. Panostamme myös hyvään asiakaspalveluun sekä läpinäkyvyyteen, jotta tiedät jatkuvasti miten työt edistyvät.

Web-analytiikka mittaa onnistumisesi

Web-analytiikka kertoo kuinka kampanjasi etenee ja mahdollistaa sen jalostamisen faktojen pohjalta.

Kaikkiin sivustoprojekteihimme sisältyy kävijäseuranta erittäin suositun Google Analyticsin avulla. Sen avulla saadaan tietoa muun muassa kävijöiden käyttäytymisestä, kävijämäärien kehittymisestä ajan suhteen, eri markkinointi- ja optimointitoimenpiteiden vaikutuksista, eri kanavien kautta tulevasta liikenteestä ja paljon muusta.

Lisäpalveluna voimme auttaa raporttien määrittelyssä, kerättyjen tietojen analysoinnissa ja muiden seurantojen käyttöönotossa.

Hakukoneoptimointi tuo jatkuvaa kävijävirtaa

Mikäli kampanja on pitkäikäinen ja liittyy johonkin ihmisten yleisesti hakemaan asiaan, kampanjan landing-sivun hakukoneoptimoinnista kannattaa huolehtia. Selvitämme avainsanasi ja käytämme niitä oikeissa kohdissa, jotta kohderyhmäsi varmasti löytää kampanjasi hakukoneiden kautta.

Lisäpalveluna voimme hakukoneoptimoida landing-sivua lisää julkaisun jälkeen kävijäseurannan, kilpailutilanteen ja saavutettujen hakutulossijoitusten pohjalta.

Konversio-optimointi parantaa tuloksia

Kun kävijät on saatu kampanjan landing-sivulle, seuraava haaste on saada mahdollisimman suuri osa kävijöistä tekemään haluttu asia siellä. Huomioimme konversio-optimoinnin suunnittelemalla landing-sivun psykologisesta näkökulmasta mahdollisimman houkuttelevaksi sekä tavoiteltuun toimintaan ohjaavaksi.

Lisäpalveluna voimme konversio-optimoida landing-sivua lisää julkaisun jälkeen kävijöiden todellisesta käyttäytymisestä kerättyjen tietojen pohjalta.

Verkkomainonta kasvattaa volyymia

Landing-sivun julkaisun jälkeen voit hankkia lisää kävijöitä maksullisen verkkomainonnan avulla esimerkiksi Facebookissa, Googlen hakukoneessa ja Googlen Display -verkoston sivustoilla.

Lisäpalveluna voimme muun muassa selvittää kohderyhmäsi käyttäytymistä ja hakusanoja, luoda toiveittesi mukaisia mainoskampanjoita julkaisuvalmiiksi asti sekä hallinnoida ja optimoida kampanjoita jatkossa.

Kattavat palvelut kampanjointiin verkossa

Tarjoamme kaikki tarvittavat palvelut digitaalisen markkinoinnin strategiasta verkkosivustojen suunnitteluun, toteutukseen, ylläpitoon, hostaukseen, optimointiin ja verkkomainontaan asti, joten sinun ei tarvitse asioida useiden toimijoiden kanssa.

Rakennamme mielellämme verkkokampanjoita sekä markkinointi- että tietoisuustarkoituksia varten. Laajan osaamisemme avulla pystymme toteuttamaan haastavatkin ideat laadukkaasti.

Lämmin kiitos Konseptolle mukavasta projektista! Missään vaiheessa ei ollut huolta siitä, etteivätkö asiat olisi luonnistuneet. Tiimin kanssa oli helppo työskennellä: pidettiin, mitä luvattiin ja autettiin heti. Myös ohjaus tyylillisesti toimiviin ratkaisuihin oli ystävällistä ja pätevää.

Minna Riikka Järvinen
toiminnanjohtaja
Kehittämiskeskus Opinkirjo
Konsepto on joustava ja erittäin asiantunteva yhteistyökumppani. Konsepton Drupal-erityisosaaminen on ollut tärkeä osa ison yhteisen projektin onnistumisessa. Suosittelemme lämpimästi Konseptoa!
Turkka Saarikoski
copywriter
Mainostoimisto Media M1 Oy
Ketterät kumppanit ovat aina vaan arvokkaampia. Konsepto on yksi sellainen.
Kimmo Peränen
asiakkuus- ja markkinointijohtaja
Lönnberg Painot Oy