Ajantasainen tuotekatalogi verkkoon ja muihin kanaviin

Nykyaikaisen verkkokatalogin hyödyt

Verkkokatalogi on perinteiseen tuotekatalogiin verrattuna kustannustehokas ja käytännöllinen ratkaisu. Sen päivittäminen on helppoa ja edullista verrattuna paperisen tuoteluettelon painattamiseen ja jakeluun. Verkkokatalogia voidaan myös käyttää painetun katalogin pohjana.

Siinä missä painettu katalogi vanhenee nopeasti, voidaan verkkokatalogi pitää jatkuvasti ajan tasalla päivittämällä sitä tuotevalikoiman muutosten mukaan. Verkkokatalogi on myös armollinen virheiden kannalta: paperiseen katalogiin eksynyt painovirhepaholainen on ja pysyy, mutta verkkokatalogista se voidaan poistaa helposti.

Laadukas tuotekatalogi herättää asiakkaasi mielenkiinnon

Vaikka tuotteet olisivat huippulaatua, ei asiakkaan mielenkiinto herää, jos niitä esitellään huonosti toimivalla tai tunkkaisella sivustolla. Markkinointiosaamisemme avulla huolehdimme, että puitteet ovat houkuttelevat siinä missä tuotteetkin.

Rakennamme yrityksellesi tuotekatalogin, joka ilmentää brändiäsi ja saa asiakkaan kiinnostumaan tuotteista. Varmistamme myös, että tuotteidesi selaaminen, etsiminen, arviointi, vertailu ja muu aiheeseen liittyvä toiminta on mahdollisimman helppoa.

Kustannussäästöjä keskitetyllä tuotetiedon hallinnalla

Monien yritysten ongelmana on, että markkinoinnin tuotetieto on hajallaan monissa eri järjestelmissä, tai ettei niitä ole missään järjestelmässä.

Tietojen pirstaloituminen johtaa siihen, että osa tiedoista on vanhentuneita tai virheellisiä. Aikaa tuhraantuu ajantasaisen tiedon etsimiseen, eri tietolähteiden välillä sukkulointiin ja tietojen muokkaamiseen. Ongelmat ja ajanhukka kasvavat helposti moninkertaisiksi, kun tuotteiden kokonaismäärä nousee satoihin tai tuhansiin, tai kuviossa on mukana jakelijoita, jälleenmyyjiä ja asiakkaita.

Markkinoinnin tuotetietoon liittyvää työtä voi helpottaa kokoamalla kattavan, ajantasaisen ja lokalisoidun tuotetiedon yhteen verkossa toimivaan järjestelmään, ja hallita niitä jatkossa sen kautta.

Kun ajantasaiset tuotetiedot on koottu yhteen hyvään järjestelmään, ne voidaan myös aina tarvittaessa viedä sieltä sopivassa muodossa muihin järjestelmiin, kuten muille sivustoille, verkkokauppoihin tai painettavien katalogien taitto-ohjelmiin.

Kokemusta kansainvälisestä toiminnasta ja lokalisoinnista

Mikäli toimintasi on kansainvälistä, tai jos tavoitteenasi on laajentaa toimintaasi ulkomaille, voimme auttaa siinäkin.

Meillä on kokemusta useiden merkittävien brändien kansainvälisistä sivustoista, samoin kuin eri kielille käännetyistä ja eri alueille lokalisoiduista sivustoista. Myös teknologiamme soveltuu erinomaisesti kansainvälisten verkkosivustojen toteuttamiseen.

Mobiiliresponsiivisuus vakiona joka sivustolle

Noin puolet kaikista internetin sivulatauksista tehdään nykyään mobiililaitteilla, joten mobiiliresponsiivisuus kuuluu jokaisen verkkosivuston välttämättömiin ominaisuuksiin. Siksi rakennamme kaikki sivustot mobiiliresponsiivisiksi ja testaamme lopputuloksen erilaisilla mobiililaitteilla. Näin tavoitat asiakkaasi juuri silloin kun tarve ilmenee, missä tahansa he ovatkin.

Hakukoneoptimointi tuo jatkuvaa kävijävirtaa

Hienoinkin verkkosivusto on turha, ellei kohderyhmäsi löydä sitä. Selvitämme avainsanasi ja huomioimme hakukoneoptimoinnin sivustoprojektin kaikissa vaiheissa, jotta kohderyhmäsi varmasti löytää sivustolle hakukoneiden kautta.

Lisäpalveluna voimme hakukoneoptimoida sivustoa lisää julkaisun jälkeen kävijäseurannan, kilpailutilanteen ja saavutettujen hakutulossijoitusten pohjalta.

Konversio-optimointi parantaa tuloksia

Kun kävijät on saatu sivustolle, seuraava haaste on saada mahdollisimman suuri osa kävijöistä konvertoitua asiakkaiksi. Huomioimme konversio-optimoinnin suunnittelemalla sivuston psykologisesta näkökulmasta mahdollisimman houkuttelevaksi sekä tavoiteltuun toimintaan ohjaavaksi.

Lisäpalveluna voimme konversio-optimoida sivustoa lisää julkaisun jälkeen kävijöiden todellisesta käyttäytymisestä kerättyjen tietojen pohjalta.

Web-analytiikka auttaa kehittämään toimintaa

Web-analytiikan tarjoama tieto parantaa ymmärrystäsi ja mahdollistaa sivuston sekä muun toiminnan kehittämisen faktojen pohjalta.

Kaikkiin sivustoprojekteihimme sisältyy kävijäseuranta erittäin suositun Google Analyticsin avulla. Sen avulla saadaan tietoa muun muassa kävijöiden käyttäytymisestä, kävijämäärien kehittymisestä ajan suhteen, eri markkinointi- ja optimointitoimenpiteiden vaikutuksista, eri kanavien kautta tulevasta liikenteestä ja paljon muusta. Mikäli sivustollasi on jo käytössä kävijäseuranta, otamme sen tulokset huomioon suunnittelussa.

Lisäpalveluna voimme auttaa raporttien määrittelyssä, kerättyjen tietojen analysoinnissa ja muiden seurantojen käyttöönotossa.

Verkkomainonta kasvattaa volyymia

Sivuston julkaisun jälkeen voit hankkia lisää kävijöitä ja tuoda brändiäsi esille maksullisen verkkomainonnan avulla esimerkiksi Facebookissa, Googlen hakukoneessa ja Googlen Display -verkoston sivustoilla.

Lisäpalveluna voimme muun muassa selvittää kohderyhmäsi käyttäytymistä ja hakusanoja, luoda toiveittesi mukaisia mainoskampanjoita julkaisuvalmiiksi asti sekä hallinnoida ja optimoida kampanjoita jatkossa.

Kattavat palvelut digitaaliseen markkinointiin

Tarjoamme kattavat palvelut digitaalisen markkinoinnin strategiasta verkkosivustojen suunnitteluun, toteutukseen, ylläpitoon, hostaukseen, optimointiin ja verkkomainontaan asti. Saat meiltä kaiken sen osaamisen, jota laadukkaan ja käyttäjäystävällisen tuotekatalogin rakentaminen edellyttää.

Lisäksi meillä on paljon kokemusta tuotetietojen hallinnasta, yritysten kotisivuista ja verkkokaupasta. Suunnittelemme myös visuaalisia ilmeitä ja markkinointimateriaaleja.

Konsepto on joustava ja erittäin asiantunteva yhteistyökumppani. Konsepton Drupal-erityisosaaminen on ollut tärkeä osa ison yhteisen projektin onnistumisessa. Suosittelemme lämpimästi Konseptoa!
Turkka Saarikoski
copywriter
Mainostoimisto Media M1 Oy
Ketterät kumppanit ovat aina vaan arvokkaampia. Konsepto on yksi sellainen.
Kimmo Peränen
asiakkuus- ja markkinointijohtaja
Lönnberg Painot Oy
We had many nice messages concerning the new website, good job! Thanks again for all.
Audrey Durand
Marketing manager
Rapala France SAS