Verkkopalvelun konseptointi

Konseptoimme verkkopalveluita, jotka ovat innovatiivisia, hyödyllisiä ja pitkäikäisiä.

Nuorehko mies ja nainen nojautuvat toisiaan kohti, naisen käyttäessä kannettavaa tietokonetta.

Mitä konseptointi tarkoittaa?

Konseptointi eli konseptisuunnittelu luo suuntaviivat myöhemmälle suunnittelutyölle. Sen tarkoituksena on luoda hankkeelle innovatiiviset ja yhtenäiset raamit yksittäisistä ideoista luonnostasolle asti.

Konseptisuunnittelu auttaa vaikuttavimpien ideoiden löytämisessä ja tunnistamisessa sekä yhteisen suunnan määrittelemisessä koko hankkeelle. Konsepti kertoo mitä ollaan tekemässä, kenelle, miksi ja miten.

Sopiva aika konseptoinnille on heti verkkopalvelun uudistamistarpeen tai uuden verkkopalvelun luomistarpeen ilmettyä. Konseptointi on erityisesti syytä suorittaa ennen kuin verkkopalvelun rakentamisesta lähetetään tarjouspyyntöjä, koska se voi vaikuttaa merkittävästi tarjouspyynnön sisältöön.

Konseptisuunnitelmat voivat toimia myös kilpailutuksen pohjana ja niiden pohjalta voidaan tehdä alustavia kustannusarvioita.

Mihin konseptointia tarvitaan?

Konseptisuunnittelu mahdollistaa innovatiivisten verkkopalveluiden luomisen sekä tavoitteiden kannalta tärkeimpiin asioihin keskittymisen. Prosessiin sisältyvä ulkopuolinen näkökulma auttaa usein organisaatiota kehittämään myös sellaisia osa-alueita, joiden kehittämistarvetta tai -mahdollisuuksia he eivät itse ole edes tulleet ajatelleeksi.

Konseptisuunnittelu vähentää myös hankkeen taloudellisia riskejä ja mahdollisia ongelmia. Kun lopputulos on suunniteltu luonnostasolle ammattilaisten ohjauksessa ja viestitty selkeästi kaikille osapuolille projektin alkuvaiheessa, niin myöhemmissä vaiheissa tulee vastaan vähemmän yllätyksiä ja erimielisyyksiä.

Konseptisuunnittelun prosessi

Aloitamme konseptisuunnittelun tutustumalla huolella asiakkaan tavoitteisiin, aihepiiriin, kohderyhmään, markkinaan, kilpailijoihin, analytiikkaan, tutkimuksiin, budjettiin ja mahdollisiin muihin tietoihin.

Kun aihe on tuttu, kutsumme projektin avainhenkilöt sekä mielellään myös sopivia kohderyhmän edustajia yhteiseen sessioon, jossa kehitellään ohjatusti ja tehokkaasti ideoita eri osa-alueisiin ja näkökulmiin liittyen. Tarkoituksena on saada mukaan mahdollisimman monipuolista osaamista ja erilaisia näkemyksiä aiheesta.

Myöhemmin kerättyjen ideoiden hyödyt, toteuttamismahdollisuudet ja -kustannukset arvioidaan ja pisteytetään yhdessä, minkä pohjalta parhaalta vaikuttavat ideat valitaan jatkoon. Tämän myötä projektissa osataan keskittyä oleelliseen, karsia epäoleelliset asiat ja siirtää vähemmän tärkeät asiat jatkokehitysvaiheeseen.

Lopuksi suunnittelijamme jalostavat valittujen ideoiden pohjalta visuaalisia esityksiä ja tekstikuvauksia projektin lopputuloksesta, jotka käydään asiakkaan kanssa läpi. Näin syntyvät luonnokset havainnollistavat tavoitellun lopputuloksen kaikille hankkeen osallistujille ja mahdollistavat projektin esittelyn päättäjille, rahoittajille tai muille sidosryhmille.

Konseptisuunnittelun hinta

Tarjoamme konseptisuunnittelun ja muut palvelumme samaan hintaan 99 €/h.

Selkeistä kokonaisuuksista teemme mielellämme myös kustannusarvioita tai kiinteähintaisia tarjouksia.

Kysy lisää myynniltämme!

Hintoihin lisätään ALV 24 %.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä

Soveltuvat teknologiat

WordPress Drupal Shopify