Markkinoinnin suunnittelu

Neuvomme mikä on mahdollista, mikä on kannattavaa ja mitä muut tekevät verkossa.

Nuorehko mies ja nainen nojautuvat toisiaan kohti, naisen käyttäessä kannettavaa tietokonetta.

Asiantuntija-apua markkinoinnin suunnitteluun

Markkinoinnin suunnittelu kasvattaa kysyntääsi. Tietyn organisaation oman aihepiirin markkinointiin keskittyvillä ammattilaisilla saattaa olla vaikeuksia eri kanaviin liittyvän monimutkaisen teknologian hallitsemisessa, saati että ehtisivät käytännössä suunnitella kaikki tarvittavat asiat itse.

Pystymme sekä suunnittelemaan tehokasta markkinointia että tekemään käytännön töitä eri kanavissa tai konsultoimaan tarpeen mukaan ongelmallisissa kohdissa. Vankka kokemus siitä mikä on mahdollista, mikä on kannattavaa ja mitä tekevät auttaa myös ideoimaan uusia ja tunnistamaan muiden asiakkaiden hyödyntämättä jääneitä markkinointimahdollisuuksia.

Hyödynnä online-markkinoinnin mahdollisuudet

Online-markkinoinnin osuus kasvaa jatkuvasti uusien mahdollisuuksien ja paremman investoinnin tuoton takia. Suurin osa markkinoinnista tapahtuu jo verkossa.

Online-markkinoinnin kanavia ovat muun muassa verkkosivustot, sosiaalinen media, sähköposti, hakumainonta, display-mainonta ja some-mainonta.

Meillä on useissa eri projekteissa ja eri asiakkaiden kanssa hankittua osaamista kustakin edellä mainitusta kanavasta.

Markkinointisuunnitelma edistää tavoitteiden saavuttamista

Mikäli haluat saavuttaa pysyvää kilpailuetua, tarvitset kilpailijoita paremman digitaalisen markkinoinnin strategian ja siihen liittyvän markkinointisuunnitelman. Palveluidemme avulla parannat tuloksia, pienennät kustannuksia ja luot vakaan pohjan, jonka päälle on helppo rakentaa uutta markkinointia.

Jokaiseen projektiimme ei sisälly markkinointisuunnitelmia, mutta autamme mielellämme asiakkaitamme luomaan kannattavan ja tehokkaan digitaalisen markkinoinnin strategian lisäpalveluna. Voimme esimerkiksi konsultoida verkkoon liittyvissä yksityiskohdissa tarpeen mukaan, tai vaikka laatia digitaalisen markkinoinnin suunnitelmat kokonaisuudessaan.

Nykytilanteen arviointi luo lähtökohdan työlle

Toimivan strategian luomiseksi tarvitaan hyvä käsitys nykytilanteesta. Strategisten tavoitteiden pohjaksi kannattaa myös tutkia mihin tärkeimmät kilpailijat tällä hetkellä pystyvät.

Määrällisiä tietoja ovat esimerkiksi tämänhetkiset kävijämäärät eri lähteistä, kävijöiden konversioprosentit, hakutulossijoitukset avainsanoilla, some-tykkääjien määrä ja verkkomainosten ROI. Laadullisia tietoja ovat esimerkiksi asiakastyytyväisyys sekä verkkomateriaalien muodostama brändimielikuva, käyttäjäkokemus ja käytettävyys.

Voimme auttaa määrittämään ja keräämään oman strategiatyösi pohjaksi tarvittavat tiedot.

Web-analytiikka auttaa ymmärtämään toimenpiteiden vaikutukset

Strategian viemisessä käytäntöön on oleellista saada selville mitä vaikutuksia tehdyillä toimenpiteillä on, jotta käytännön työtä voidaan ohjata mahdollisimman kannattavaan suuntaan, ja tarvittaessa tehdä muutoksia toimenpiteisiin tai strategiaan.

Web-analytiikka tarkoittaa sivuston kävijämääristä ja kävijöiden käyttäytymisestä kerätyn datan analysointia nykytilan selvittämiseksi, muutosten vaikutusten arvioimiseksi sekä uusien kehitysideoiden hankkimiseksi. Sen avulla voidaan myös mitata toimenpiteiden tuottamia tuloksia.

Dataa voidaan kerätä muun muassa kävijämääristä ja kävijöiden käyttäytymisestä ajan suhteen, minkä pohjalta saadaan tietoa eri markkinointi- ja optimointitoimenpiteiden vaikutuksista, eri kanavien kautta tulevasta kävijäliikenteestä ja paljon muusta.

Muita mahdollisia seurattavia ja analysoitavia asioita ovat esimerkiksi kävijöiden etenemispolut ja kävijöiden klikkaukset sivustolla, sivuston sijoitus tietyillä avainsanoilla Googlen hakutuloksissa, kilpailijoiden hakutulossijoitukset, kilpailijoiden mainonta tai vaikkapa maininnat brändinimistä muualla verkossa. Automaattisen seurannan lisäksi kävijöiltä voidaan pyytää myös palautetta.

Voimme auttaa tarvittavien seurantojen asentamisessa, raporttien määrittelyssä sekä tietysti kerätyn datan analysoinnissa.

Markkinoinnin suunnittelun hinta

Tarjoamme markkinoinnin suunnittelun ja muut palvelumme samaan hintaan 99 €/h.

Selkeistä kokonaisuuksista teemme mielellämme myös kustannusarvioita tai kiinteähintaisia tarjouksia.

Kysy lisää myynniltämme!

Hintoihin lisätään ALV 24 %.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä

Soveltuvat teknologiat

WordPress Drupal Shopify