Konversio-optimointi

Konversio-optimointimme avulla saavutat enemmän toivottuja tuloksia suhteessa kävijämäärään.

Keski-ikäinen mies katsoo suoraan lukijaan ja hymyilee.

Mitä konversio-optimointi tarkoittaa?

Konversio tarkoittaa mitattavaa kävijän tekemää toimenpidettä sivustollasi. Konversion suorittaneiden kävijöiden osuus kaikista kävijöistä konversiosuhde (konversioprosentti).

Konversio-optimoinnilla (engl. conversion rate optimization, CRO) tarkoitetaan sivuston suunnittelua ja toteutusta siitä näkökulmasta, että pyritään nostamaan tietyn toivotun asian tekevien kävijöiden prosenttiosuus mahdollisimman korkeaksi.

Mihin konversio-optimointia tarvitaan?

Konversio-optimointi kasvattaa sivuston kävijämäärästä saatavaa hyötyä.

Kun kävijät on saatu sivustolle, seuraava haaste on saada mahdollisimman suuri osa kävijöistä tekemään toivottu asia sivustolla. Toivottu asia eli konversio saattaa sivuston tarkoituksesta riippuen olla esimerkiksi yhteystietojen jättäminen, tarjouspyynnön lähettäminen, verkkokauppaostos, jäseneksi liittyminen, uutiskirjeen tilaus tai vaikkapa tietty sivuston sisällön parissa vietetty aika.

Konversio-optimoinnin myötä hyödyt muista markkinointitoimenpiteistä kertautuvat. Esimerkiksi hakukoneoptimoinnin tai verkkomainonnan avulla sivustolle saaduista kävijöistä suurempi osa tekee toivottuja toimenpiteitä, mikä tarkoittaa parempia tuloksina suhteessa markkinointibudjettiin.

Konversio-optimoinnin tuloksena aikaan saadut parannukset säilyvät yleensä pitkään käyttökelpoisina.

Verkkosivuston konversio-optimointi

Konversio-optimointimme perustuu sivuston web-analytiikan pohjalta saavutettavissa oleviin päätelmiin sekä kokemuksen tuomaan näkemykseen käyttäjien psykologiasta sekä eri ratkaisujen kannattavuudesta käytännössä.

Jokaiseen sivustoprojektiimme sisältyy se, että selvitämme sivustosi tarkoituksen sekä toimintaasi liittyvät tavoitteet projektin alussa, ja suunnittelemme sivuston niiden pohjalta tavoiteltuun toimintaan ohjaavaksi. Näin varmistamme, että saat parasta vastinetta markkinoinnin tai viestinnän investoinnillesi.

Lisäpalveluna voimme konversio-optimoida sivustoja myös julkaisun jälkeen, kävijöiden todellisesta käyttäytymisestä kerättyjen tietojen pohjalta.

Konversio-optimoinnin hinta

Tarjoamme analytiikka-, optimointi- ja mainontapalveluita sekä itse rakentamillemme että muiden rakentamille sivustoille.

Tarjoamme konversio-optimoinnin ja muut palvelumme samaan hintaan 99 €/h.

Selkeistä kokonaisuuksista teemme mielellämme myös kustannusarvioita tai kiinteähintaisia tarjouksia.

Kysy lisää myynniltämme!

Hintoihin lisätään ALV 24 %.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä

Soveltuvat teknologiat

WordPress Drupal Shopify