Team Aatelia verkkokauppa

Asiakas

Team Aatelia on autonhoitotuotteiden maahantuonti- ja asiantuntijayritys, joka edustaa alalla tunnettuja, laadukkaita huippumerkkejä. Yrityksen päätoiminta perustuu brändien, käsittelypisteiden, kuluttaja-asiakkaiden ja jälleenmyyjien välissä tapahtuvaan kaupankäyntiin ja kouluttamiseen.

Maahantuonnin ohella Team Aatelian asiantuntijatiimi kouluttaa autonhoitoalan ammattilaisia ja avustaa brändejä tuotekehityksessä. Team Aatelian tavoitteena on tarjota Suomen markkinoille luotettavia, toimivia, myyntivalmiiksi kehitettyjä tuotteita maailman laadukkaimmilta brändeiltä.

Tavoitteet

Projektin tavoitteena oli siirtää verkkokauppa Webnode-alustalta Shopify-alustalle ja uudistaa samalla verkkokaupan ulkoasu ja rakenne.

Projektin tärkeimpinä tavoitteina oli kasvattaa verkkokauppatuotteiden myyntiä sekä ohjata asiakkaita asentamoille ja jälleenmyyjille.

Projekti

Projektin selkärangan muodosti asiakkaan toiveiden kartoitus ja kattava vaatimusmäärittely uuden verkkokaupan suhteen.

Erityisiä kehityskohteita olivat mm. tuoteryhmittely niin käyttötarkoituksen kuin brändinkin mukaan sekä kattavien esittelyosioiden rakentaminen asentamoille, jälleenmyyjille ja tuotemerkeille.

Projektiin kuului myös verkkokaupan ulkoasun suunnittelu ja tärkeät logistiikka- ja maksutapaintegraatiot sekä teknisten ratkaisujen rakentaminen tuotepakettien, tarjousten ja B2B-myynnin tarpeisiin.

Toteutusvaiheen tiivis yhteistyö asiakkaan kanssa huipentui kattavaan verkkokaupan ominaisuuksien testaukseen. Julkaisun jälkeen yhteistyö Team Aatelian ja Konsepton välillä jatkuu mm. hakukonemainonnan ja analytiikan parissa.

Tulokset

Projektin tuloksena Aatelian verkkokauppa sai uuden selkeän ja näyttävän ilmeen.

Uudistettu verkkokauppa toimii hyvin niin desktopilla kuin mobiilissakin, luotettavalla ja modernilla Shopify SaaS-alustalla. Verkkokauppaan toteutettiin useita uusia ominaisuuksia kuten tarjouspaketit, alennusryhmät ja uutiskirjepalvelun käyttöönotto.

Verkkokaupassa tuodaan nyt paremmin esille asentamot, tuotemerkit ja jälleenmyyjät. Tuotekokoelmia on entistä enemmän ja ne on pääosin jaettu käyttötarkoituksen mukaan, jolloin asiakas löytää helposti etsimänsä tuotteet. Autonhoito-oppaille on oma osionsa samoin kuin käyttöturvallisuustiedotteillekin. Uusilla yhteydenottolomakkeilla jälleenmyyjäksi tai yritysasiakkaaksi hakeminen ja yhteydenotto sekä asiakaspalaute onnistuu aiempaa helpommin.

Julkaistu: 2023
Asiakas: Team Aatelia (Janne Lindroos Oy)
Ratkaisut: Verkkokauppa
Shopify logo