Halti verkkokaupan Click & Collect -ominaisuus

Asiakas

Halti on vuonna 1976 perustettu suomalainen premium-ulkoilubrändi. Think Ahead -kestävän kehityksen ohjelman avulla Halti ottaa vastuun sosiaalisesta, ympäristöllisestä ja taloudellisesta jalanjäljestään. Tästä osoituksena on yhtiön kunnianhimoinen tavoite: olla hiilineutraali yritys vuonna 2022.

Haltin omat brändimyymälät palvelevat Suomessa asiakkaita kahdessa lokaatiossa Helsingin keskustassa ja yhdessä Tampereella. Myymäläketjun täydentää Haltin Outlet-myymälät Lauttasaaressa, Herttoniemessä, Helsinki Outlet -kylässä, Flamingossa ja Raision Myllyssä.

Verkkokauppa-alustaksi Halti on valinnut Shopifyn, jonka avulla yhtiö tavoittaa niin kotimaiset asiakkaat suomeksi kuin globaalit markkinat englanninkielisellä kaupalla.

Tavoitteet

Projektin tavoitteena oli mahdollistaa verkkokaupan asiakkaille tuotteen varaaminen noudettavaksi myymälästä, sekä näyttää myymälöiden saatavuustiedot verkkokaupan asiakkaille.

Myymälävarauksen lähettämisen tulee olla mahdollisimman helppoa verkkokaupan asiakkaalle: varauslomakkeen lähetyksen jälkeen varaus toimitetaan automaattisesti myymälään ja verkkokaupan asiakkaalle viestitään varauksen tilasta. Tärkeää on, että myymälävaraus toimii yhtä hyvin kaikilla päätelaitteilla ja selaimilla. Verkkokaupan myynti ei saanut keskeytyä, joten toiminto tuli kehittää ja ottaa käyttöön sulavasti.

Projekti

Konsepton vastuulla oli ominaisuuden toteuttaminen Shopify-verkkokaupan puolella. Projektissa oli mukana myös Solteq-ohjelmistotalo, joka vastaa integraatioliikenteestä myymälöiden kassajärjestelmän ja Shopify-verkkokaupan välillä.

Kartoitimme sopivia toteutustapoja ominaisuuden toteuttamiseen, ja päädyimme siihen, että sitä varten kannatti kehittää oma sovellus, jotta varausprosessi saadaan räätälöityä Haltin tarpeiden mukaiseksi. Verkkokaupan julkiset näkymät saatiin toteutettua Shopifyn teemoituksen avulla.

Rakensimme ominaisuuden pitäen tiiviisti yhteyttä Haltiin ja Solteqiin. Sovellus kehitettiin ja testattiin ensin kehityskaupassa. Näin varmistettiin, ettei Haltin myynti verkkokaupassa häiriinny projektin aikana. Ominaisuuden ja sovelluksen nimeksi tuli Click & Collect.

Tulokset

Halti Click & Collect -ominaisuus julkaistiin syksyllä 2020. Ominaisuus mahdollistaa verkkokaupan asiakkaille helpon tavan varata tuote noudettavaksi halutusta myymälästä. Ennen varauksen tekoa verkkokaupan asiakkaalla on nähtävillä ajankohtainen tieto siitä, missä myymälässä valittua tuotetta on saatavilla.

Click & Collect -sovellusta ylläpidetään ja hostataan tarjoamallamme palvelimella. Jatkamme yhteistyötä Haltin kanssa myymälävarauksen ja muiden verkkokaupan ominaisuuksien kehittämisessä.

Julkaistu: 2020
Asiakas: Halti Oy
Ratkaisut: Verkkokauppa
Shopify logo