Discmania Europe verkkokauppa

Asiakas

Discmania on frisbeegolfbrändi, jonka taustalla on lajissa menestyneen kilpapelaajan Jussi Meresmaan vuonna 2001 perustama Spin 18 Oy. Yritys valmistaa frisbeegolfkiekot Ruotsin tehtaalla ja myy niitä verkkokaupan lisäksi maailmanlaajuisesti jälleenmyyjien kautta. Viime vuosina Spin 18 Oy:n liikevaihto on kasvanut kymmeniin miljooniin euroihin ja Discmania on noussut Euroopan suosituimmaksi frisbeegolfbrändiksi.

Discmanian verkkokauppojen asiakaspalvelusta ja operoinnista vastaa ammattitaitoinen frisbeegolfharrastajista koottu tiimi. Lajin harrastajille Discmanian brändiä markkinoidaan yhteistyösopimuksilla maailman parhaiden frisbeegolfpelaajien kanssa. Yhteistyösopimusten myötä Discmania-brändin alla julkaistaan ammattilaispelaajien mukaan nimettyjä kiekkoja ja näiden kiekkojen julkaisutapahtumat verkkokaupassa ovat todella suosittuja.

Tavoitteet

Projektin tavoitteena oli rakentaa uusi Discmania Store Europe -verkkokauppa pohjautuen olemassa olevaan Discmania Store USA -verkkokauppaan. Aiemmin Discmanian tuotteiden myynti Euroopassa oli laajan jakeluketjun lisäksi yhdistetty erilliseen verkkokauppaan jonka tarjontaan kuului myös muiden brändien tuotteita. Uuden kaupan tarkoituksena oli keskittää Euroopan alueen myynti ja markkinointi erilliseen verkkokauppaan oma brändi edellä.

Projektin tavoitteena oli lisäksi parantaa sekä USA:n että Euroopan brändiverkkokauppojen asiakaskokemusta ja hallittavuutta uusien toiminnallisuuksien myötä, sekä korjata tiettyjä USA:n verkkokaupan ongelmia.

USA:n verkkokauppa toimi jo valmiiksi Shopify-verkkokauppa-alustalla, joka soveltuu erinomaisesti kansainväliseen verkkokauppaan ja vaativiin tarpeisiin. Euroopan verkkokauppa kannatti rakentaa samalle alustalle.

Projekti

Erityisen vaativan projektista tekivät verkkokaupan valtavat käyttäjä- ja myyntimäärät tuotelanseerausten aikaan, kansainvälinen kaupankäynti, verkkokaupan monipuoliset ominaisuudet ja toiminnot sekä tiukka aikataulu.

Projekti aloitettiin määrittelemällä Euroopan verkkokauppaan tarvittavat muutokset, uudet ominaisuudet, uutiskirjepalvelut, maksutavat, toimitustavat ja muut integraatiot. USA:n verkkokaupasta tehtiin kopio, jonka jälkeen uutta verkkokauppaa lähdettin rakentamaan yhdessä sovittujen tavoitteiden mukaisesti.

Asiakkaan puolelta verkkokauppaa varten toimitettiin suunnitelmat rakenteesta, ulkoasusta ja toiminnoista, ja meille jäi niiden tekninen toteutus. Aktiivisella projektinhallinnalla ja yhteydenpidolla asiakkaan edustajien kanssa varmistimme, että lopputulos vastaa tarpeita ja toiveita.

Tulokset

Discmania Store Europe julkaistiin loppukeväästä 2021. Onnistunut verkkokauppahanke on kiihdyttänyt Spin18 Oy:n jo valmiiksi hurjaa liiketoiminnan kasvua entisestään.

Uusi näyttävä, tummasävyinen Shopify-verkkokauppa palvelee frisbeegolfin harrastajia ja ammattilaisia Euroopan talousalueella. Discmanian Euroopan verkkokauppaan kehitettyjen ominaisuuksien myötä asiakkaat löytävät suosituimmat tuotteet helpommin ja heidät ohjataan maantieteellisen paikannuksen perusteella sopivimpaan verkkokauppaan ostoksille.

Projektin loppupuolella parantelimme myös Discmania USA:n verkkokauppaa uusilla ominaisuuksilla ja yhtenäistämällä toteutusta Euroopan verkkokaupan kanssa. Muutosten myötä verkkokaupat vastaavat hyvin pitkälti toisiaan, jolloin myös niiden hallinnointi ja jatkokehitys on helpompaa.

Jatkamme hyvin alkanutta yhteistyötä Spin 18 Oy:n kanssa jatkokehittäen sekä Discmanian Euroopan että USA:n verkkokauppoja uusien tarpeiden pohjalta.

Julkaistu: 2021
Asiakas: Spin18 Oy
Ratkaisut: Verkkokauppa, Uutiskirje
Shopify logo